Friday 10 April 2015

74 Free Test Bank for Principles of Marketing 8th Canadian Edition by Kotler

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Though often criticized, the selling concept is particularly appropriate and effective with which of the following types of products?
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Which of the following is the set of benefits a company promises to deliver to the customer to satisfy their needs?
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All of the following are accurate descriptions of modern marketing, EXCEPT which one?
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Which steps of the five-step marketing process are about understanding customers, creating customer value, and building strong customer relationships?
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According to the simple five-step model of the marketing process, a company needs to ________ before designing a customer-driven marketing strategy.
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A firm that uses the selling concept takes a(n) ________ approach.
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When backed by buying power, wants become ________.
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Which concept holds that achieving organizational goals depends on knowing the needs and wants of target markets and delivering the desired satisfactions better than competitors do?
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Which of the following marketing management orientations focuses primarily on improving efficiencies along the supply chain?
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Which concept holds that firms must strive to deliver value to customers in a way that maintains or improves the consumerʹs and societyʹs well-being?
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According to the production concept, consumers will favour products that are ________ and ________.
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When customers donʹt know what they want or donʹt even know whatʹs possible, the most effective strategy is ________ marketing.
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Consumer research, product development, communication, distribution, pricing, and service are all core ________ activities.
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Customer-driven marketing usually works well when ________ and when customers ________.
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Selecting which segments of a population of customers to serve is called ________.
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________ are human needs as shaped by individual personality and culture.
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Which of the following marketing management concepts is most likely to lead to marketing myopia?
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Which customer question is answered by a companyʹs value proposition?
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The art and science of choosing target markets and building profitable relationships with them is called ________.
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________ is defined as a social and managerial process by which individuals and organizations obtain what they need and want through value creation and exchange.
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Which concept calls for aggressive selling and focuses on generating transactions to obtain profitable sales?
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The three areas of consideration that should be balanced in the societal marketing concept are consumer wants, societyʹs interests, and ________.
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The ________ concept is aligned with the philosophy of continuous product improvement and the belief that customers will choose products that offer the most in quality, performance, and innovative features.
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Which of the following is the most likely result of a marketing strategy that attempts to serve all potential customers?
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________ is the act of obtaining a desired object from someone by offering something in return.
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In the case of excess demand, ________ may be required to reduce the number of customers or to shift demand temporarily or permanently.
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Herb Kelleher of Southwest Airlines used the marketing concept in his successful organization. Having a customer department rather than a marketing department, as suggested by Kelleher, is an example of a(n) ________ perspective.
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The societal marketing concept seeks to establish a balance between consumer short -run wants and consumer ________.
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According to management guru Peter Drucker, ʺThe aim of marketing is to ________.ʺ
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Marie Ortiz enjoys her work at Futuristic Designs, Inc. Her organization understands and anticipates customer needs even better than customers themselves do and creates products and services to meet current and future wants and demands. Marieʹs firm practices ________ marketing.
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According to the opening scenario, the Tide marketing team is MOST concerned about which of the following?
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Which of the following reflects the marketing concept philosophy?
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A(n) ________ is the set of actual and potential buyers of a product.
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What do companies call a set of benefits that they promise to consumers to satisfy their needs?
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When marketers set low expectations for a market offering, the biggest risk they run is ________.
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The product concept says that a company should do which of the following?
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